NOWA sztuka polskiego pisarza - nowe dzieło twórcy, który do tej pory nie parał się sceną, rozpoczynając karierę od prozy, zaś od paru lat poświęcając się głównie filmowi, gdzie pracuje jako scenarzysta i reżyser. Debiutancka proza umiejscowiała Aleksandara Ścibor-Rylskiego w kręgu twórców obserwujących intensywnie współczesny krajobraz polski: powieść "Węgiel" czy późniejszy "Styczeń". Film pierwszą charakterystykę w zasadzie potwierdzał, tyle, że modyfikował zakres tych twórczych obserwacji, głównego frontu życia (produkcja, wojna). Kierują się one ku sprawom bardziej kameralnym, intymnym: scenariusz filmu ,,Cień" (w reżyserii Kawalerowicza) czy filmy autorskie "Ich dzień powszedni", "Późne popołudnie". Ścibor-Rylski określił się w tych dziełach jako uważny obserwator naszych dni i powszednich, notujący z życzliwością i odrobiną ironii przemiany psychiczne, którym podle
Tytuł oryginalny
Z życia rzecz
Źródło:
Materiał nadesłany
Żołnierz Wolności nr 260