EN

16.10.2017 Wersja do druku

Z fotela Maciejewskiego: dobry, zły, brzydki

"Wiedźmin" Piotra Dziubka wg Andrzej Sapkowskiego w reż. Wojciecha Kościelniaka w Teatrze Muzycznym w Gdyni. Pisze Łukasz Maciejewski na stronie Sekcji polskiej Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Teatralnych aict.art.pl.

Gdybym nie znał wcześniejszych widowisk Wojciecha Kościelniaka, można by posądzać tego twórcę o brawurę. Mierzyć się w teatrze z "Wiedźminem", to tak jak sięgnąć w kinie po "Świętoszka" Moliera. Są powieści i sztuki łatwo przekładalne na język teatru czy kina, są i takie które stawiają gwałtowny opór. W przypadku "Wiedźmina" Andrzeja Sapkowskiego chodzi nade wszystko o rozmach i barokowość tej prozy, dziesiątki postaci, wątków, irrealną stylistykę. Teatr to umowność, znak, dialog, a u Sapkowskiego dominują jednak wyraziste charaktery, akcja i suspens. No ale skoro Kościelniakowi i jego wiernej, sprawdzonej ekipie, na czele z autorem tekstów piosenek Rafałem Dziwiszem, i kompozytorem, Piotrem Dziubkiem, udało się przepisać wcześniej na język teatru "Ziemię obiecaną", "Lalkę" czy "Chłopów", nie należało obawiać się również podejścia do "Wiedźmina". Słusznie, spektakl się udał. Oglądając świetnie przygotowane widowisko, c

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Z fotela Maciejewskiego: dobry, zły, brzydki

Źródło:

Materiał własny

www.aict.art.pl

Autor:

Łukasz Maciejewski

Data:

16.10.2017

Realizacje repertuarowe