EN

24.08.2012 Wersja do druku

Z divadla do teatru

Zaskakujące jest, jak wielu artystów z Czech i Słowacji zdecydowało się pracować w polskich teatrach - pisze Hanna Usarewicz w Teatrze.

Nie ma w tym żadnej głębszej filozofii. Czescy i słowaccy reżyserzy i scenografowie przyjeżdżają do nas najpierw na zaproszenie poszczególnych teatrów, a gdy okazuje się, że w Polsce zdobywają zarówno popularność, jak i pieniądze, wracają coraz częściej i chętniej. Polska ma dobry teatr i świetnych, chętnych do pracy aktorów - taką przyczynę zawodowej migracji podają najczęściej moi rozmówcy. Słowaccy artyści teatru najliczniej zasilają w Polsce teatr lalkowy. Zarówno w Czechach, jak i na Słowacji lalkarstwo ma głęboką tradycję i wciąż jest bardzo popularne (w samych Czechach działa około trzystu zespołów lalkowych). Lalkarstwo można studiować na DAMU, czyli Wydziale Teatralnym praskiej Akademii Sztuk Scenicznych (Akademie múzických umění). Również na bratysławskim odpowiedniku DAMU, Wydziale Teatralnym Wyższej Szkoły Sztuk Scenicznych (Vysoká škola múzických umení), istnieje Katedra Sztuki Lalkarskiej, gdzie można studiowa

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Z divadla do teatru

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 9 online

Autor:

Hanna Usarewicz

Data:

24.08.2012

Wątki tematyczne