"Kasta la vista" Sebastiena Thiery w reż. Eweliny Pietrowiak w Teatrze Ateneum w Warszawie. Pisze Zbyszek Dramat.
1. Jan Paweł Gawlik w "Twarzach teatru" (Ossolineum, Wrocław 1963) napisał, że sztuka aktora wymyka się analizie, jest trudna do określenia i trudna do nazwania. Miał rację. Wciąż brakuje dostatecznie ścisłego języka czy zespołu pojęć na określenie najróżnorodniejszych właściwości i sposobów gry. Na dodatek trudno wytyczyć linię demarkacyjną między osobowością aktora, a jego dziełem; między tym co w nim naturalne, a kreowanym na użytek sceny. Życie i umowność, biologia i fikcja łączą się ze sobą przeciwko próbom obiektywizacji i analizy, strzegąc swej niepowtarzalności i tajemnicy. 2. Bohater mojego tekstu, a jest nim Krzysztof Tyniec to aktor wyjątkowy, o wyrazistym i niepowtarzalnym stylu gry. Wystarczy raz zobaczyć go na scenie, aby przejrzeć jego sposób, który mimo to nigdy nie opatrzy się ani nie znudzi. Wręcz odwrotnie, magnetycznie będzie przyciągać widza, aby znów chciał zobaczyć go w kolejnej lub tej samej sztuce. Tak t