EN

26.07.2011 Wersja do druku

Wystawianie historii "Sacre du Printemps"

"Święto wiosny" w choreogr. Wacława Niżyńskiego, Emanuela Gata i Maurice'a Béjarta w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Anna Królica w Dwutygodniku Strona Kultury.

Wieczór baletowy "Święto Wiosny" Niżyńskiego/Gata/Béjarta wpisuje się w coraz popularniejszy w tańcu nurt wystawiania historii, na który składają się rekonstrukcje znanych choreografii. Zazwyczaj jednak zostają one wzbogacone o element krytyczny. Erupcja premier "Sacre du Printemps" Igora Strawińskiego na polskich scenach w tym sezonie zaskakuje - tym bardziej, że do setnej rocznicy prapremiery wciąż brakuje dwóch lat. Modę w Polsce na przywoływanie wspomnianego dzieła zapoczątkował poznański Festiwal Wiosny. Położenie akcentu w linii programowej na nowe przepisania taneczne tego utworu zwróciło na niego uwagę. Od sześciu lat organizatorzy festiwalu prezentują najciekawsze reinterpretacje. Co ciekawe - przez dłuższy czas odnosiło się wrażenie, że polscy artyści niechętnie sięgają po ten niezwykle wymagający materiał muzyczno-choreograficzny. Przez lata "Święto Wiosny" (1993) w choreografii Ewy Wycichowskiej było jedynym z nielicznych pr

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wystawianie historii "Sacre du Printemps"

Źródło:

Materiał nadesłany

Dwutygodnik Strona Kultury nr 59/2011

Autor:

Anna Królica

Data:

26.07.2011

Realizacje repertuarowe