EN

5.04.2017 Wersja do druku

Wyspa, azyl

Czytanie orędzia pisanego przez ważną postać światowej i polskiej kultury, stało się dla mnie corocznym rytuałem. Jakie przesłanie na 27 marca roku 2017 przygotowali Isabelle Huppert i Leszek Mądzik?- pisze Kamila Łapicka w tygodniku W Sieci.

Pisanie takich odezw jest chyba trudniejsze, niż się wydaje. Takie wrażenie miałam, czytając słowa francuskiej aktorki Isabelle Huppert, która zaczęła od pochwały Paryża jako miasta, do którego zdąża teatralna elita i w którym można zobaczyć przedstawienia z różnych zakątków świata, a następnie zwróciła uwagę na różnorodność teatralnego repertuaru jako przykład globalizacji w pozytywnym znaczeniu. Z jednej strony Huppert przedstawiła się jako osoba służebna wobec teatru, z drugiej wymieniła panteon swoich ról. Wspomniała także o tym, że aby zaistniał teatr, potrzebni są widz i aktor, a na scenie postaci mówią albo nie. Być może jako ustna, spontaniczna wypowiedź tekst ten miałby pewien urok, lecz jako słowo pisane niestety rozczarował. Znacznie bardziej spójne i inspirujące okazało się w tym roku orędzie polskie, w którym Leszek Mądzik dał próbkę pięknej, skupionej prozy, ukazującej teatrjako przestrzeń-azyl, wyspę sensu

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wyspa, azyl

Źródło:

Materiał nadesłany

W sieci nr 14/03/09-04-17

Autor:

Kamila Łapicka

Data:

05.04.2017