"Domów klaunów" Merlin Puppet Theatre z Berlina. Pisze Tomasz Domagała w oficjalnym dzienniku Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Formy Materia Prima w Krakowie.
Sobota, 23 lutego, wieczór Wizja świata, który oglądamy w spektaklu Merlin Puppet Theatre wywodzi się z wiersza ekstrawaganckiej, modernistycznej angielskiej poetki, Edith Sitwell, o tym samym co spektakl tytule. Wiersz ów stanowi zresztą ramę przedstawienia, która na krakowskich pokazach była - przez brak tłumaczenia - nie dla wszystkich czytelna. Źródłem koncepcji Dimitrisa Stamou wydają się słowa Sitwell: cienkie jak papier/Stare cienie się w nim ukryły/Poruszając się chytrymi i szalonymi ruchami pełzną/Jak marionetki, i płaczą, a jej sednem - ukazanie kondycji współczesnego człowieka poprzez historie sześciu mieszkańców jednego z tytułowych domów, stanowiących kolejne rozdziały teatralnej opowieści. Naszą rolę w spektaklu można by określić poprzez zabieg Saint Exupery'go, zastosowany w "Małym Księciu": dzięki odwiedzinom w światach kolejnych bohaterów mamy zdobyć doświadczenie, zyskać samoświadomość i stać się lepszymi lud�