EN

4.11.2015 Wersja do druku

Wyjście z teatru do teatru

XX Konfrontacje Teatralne w Lublinie podsumowuje Dominik Gac w Lubelskim Informatorze Kulturalnym Zoom.

XX jubileuszowa edycja Konfrontacji Teatralnych, najważniejszego lubelskiego festiwalu teatralnego, upłynęła pod znakiem przełamywania tabu (warto pamiętać, za Bataille'm, że bez tabu nie ma transgresji). Lubelska publiczność miała więc okazję do rzeczywistych konfrontacji, nie tylko na gruncie estetycznym, ale również ideologicznym, obyczajowym i politycznym. Pozornie odległe od siebie spektakle, jak chociażby: "Hideout/Kryjówka"(neTTheatre) i "Dziady. Twierdza Brześć" (Brzeski Akademicki Teatr Dramatyczny) w reżyserii Pawła Passiniego, "Black Bismarck" międzynarodowego kolektywu andcomapny&Co, "Dwie niepodobne historie" Teatru Ósmego Dnia czy też wszystkie niemal przedstawienia wchodzące w nurt "Klauzuli Przyzwoitości" miały punkty wspólne. Można je określić hasłowo: tożsamość, odkrycie, samoświadomość (w lustrze świadomości społeczno-historycznej). Ich konsekwencją były oczywiście zagadnienia: tolerancji, otwartości, wolności słowa or

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wyjście z teatru do teatru - XX Konfrontacje Teatralne

Źródło:

Materiał nadesłany

Zoom - Lubelski Informator Kulturalny 11/2015

Autor:

Dominik Gac

Data:

04.11.2015

Festiwale