EN

8.02.2012 Wersja do druku

Wyjść z pułapki

"Pułapka" w reż. Eweliny Pietrowiak w Operze Wrocławskiej. Pisze Monika Pasiecznik w Odrze.

Muzyka teatralna to dopełnienie spektaklu, dźwiękowa interpretacja tekstu, tło emocjonalne. Jako taka, muzyka teatralna operuje wyrazistymi, konwencjonalnymi gestami dźwiękowymi, symbolami, które widz może bez problemu rozpoznać i skojarzyć z daną treścią. Służą temu przede wszystkim takie środki artystyczne jak stylizacja, ilustracja i budowanie nastroju. Utwory operowe Zygmunta Krauzego są silnie naznaczone teatrem. Taka jest też "Pułapka" według dramatu Tadeusza Różewicza, najnowsza opera Krauzego, piąta w jego dorobku, która premierę miała 17 grudnia w Operze Wrocławskiej. Wydarzenie wieńczyło Rok Różewiczowski. Oś opery stanowi skrócony dramat Tadeusza Różewicza. Napisana w 1979 roku "Pułapka" należy do kanonu dwudziestowiecznych tekstów teatralnych i uznawana jest za najważniejszy dramat wrocławskiego poety i dramaturga. Poprzez biografię Franza Kafki, jego konflikt z ojcem, problemy z kobietami dotyka takich tematów jak wyobcowanie art

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wyjść z pułapki

Źródło:

Materiał nadesłany

Odra nr 2/02.2012

Autor:

Monika Pasiecznik

Data:

08.02.2012

Realizacje repertuarowe