EN

30.11.2015 Wersja do druku

Wybuchowy dźwięk nieostrości

23 występujących na scenie kobiet i mężczyzn krzyczy, śpiewa, szepcze, trochę tańczy i rozdziera na scenie oryginalny dramat Brechta i jego tematy: chodzi o wojnę, o jej ekonomię, o pytanie, kto właściwie wygrywa, a kto przegrywa - o "M(other) Courage" w reż. Marty Górnickiej w teatrze w Bruszwiku pisze Jan Fischer w Nachtkritik.de

Brunszwik, 25 września 2015. Chór, nie da się tego inaczej powiedzieć, wybucha. A "M(other) Courage" w Brunszwiku składa się tylko z chóru. 45 krótkich minut, w czasie których znajdujący się na scenie, przede wszystkim mieszkańcy miasta, wspierani przez sześciu profesjonalnych aktorów zespołu teatru w Brunszwiku, męczą się z językowymi przesunięciami. "M(other) Courage" opiera się swobodnie na sztuce Bertolda Brechta "Matka Courage i jej dzieci", nie ma w sobie nic z brechtowskiego teatru epickiego. Marta Górnicka bazuje raczej na zasadzie Spectora i jego "Wall of Sound" ("ściana dźwięku" przyp. tłum.). 23 występujących na scenie kobiet i mężczyzn krzyczy, śpiewa, szepcze, trochę tańczy i rozdziera na scenie oryginalny dramat Brechta i jego tematy: chodzi o wojnę, o jej ekonomię, o pytanie, kto właściwie wygrywa, a kto przegrywa. Górnicka łączy swój oryginał z teraźniejszością: Angela Merkel jest matką, która kieruje, przede wszystkim Eur

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

www.nachtkritik.de

Wątki tematyczne