Większość spektakli w polskich teatrach powstaje z jednego powodu: z powodu honorarium. Większość dyrektorów polskich teatrów nie ma na nie pomysłu. Mają teatr - pisze Marzena Sadocha w felietonie dla e-teatru.
Poniedziałek 25.03.2013 OTWÓRZ Strategie twórcze najczęściej nie są wyborami, tylko możliwościami. Ta kategoria spektakli, których forma jest otwarta jest jednocześnie najbardziej zagrożona. Na odrzucenie. I najbardziej potrzebna. Jeśli trzeba z czymś walczyć to z jednoznacznością. Tym wyniosłym: ja wiem lepiej i wam to powiem. Teatr-mentor, to teatr w który strzela się z procy. Wtorek 26.03.2013 KRZYCZ Spektakl - manifest. W słusznej sprawie. Może być przejmujący, jeśli słuszna sprawa jest bolesna i wkłada się do niej widelec, żeby bolała jeszcze bardziej. Przemyśl manifest tak, jakby miał zacząć rewolucję. Większość spektakli - manifestów mogłaby zacząć tylko niedzielny obiad. Środa 27.03.2013 KONTEMPLUJ Dlaczego nie? Spektakl - obraz, spektakl - rzeźba, spektakl - muzyka. Wymagania akcji, bohatera, opowieści są prośbą do przewodnika oprowadzającego po galerii. Patrzymy na grubasy Fernanda Botero i pytamy o dietę jego Mon