EN

27.02.2017 Wersja do druku

Wszyscy gramy u Frljicia

Prokuratura zajęła się z urzędu spektaklem "Klątwa" wyreżyserowanym - jeśli o reżyserii można tu w ogóle mówić - przez Chorwata Olivera Frljicia - pisze Łukasz Warzecha w Do Rzeczy.

Stowarzyszenie Ordo Iuris interweniuje w Radzie Europy. Z wielu stron płyną głosy całkowicie uzasadnionego i zrozumiałego oburzenia, jest z tym wszystkim tylko jeden problem: prokuratura, Ordo Iuris, wielu komentatorów, ale oczywiście także ci, którzy tym strumieniem pseudoteatralnych fekaliów są zachwyceni - oni wszyscy grają w przedstawieniu Frjlicia. W jakimś stopniu, niestety, gram w nim także ja, pisząc ten felieton. W jaki sposób? Wiele wyjaśnia wywiad z Chorwatem opublikowany w "Krytyce Politycznej". Frljić mówi w nim o swoich wątpliwych dokonaniach w roli dyrektora Teatru Narodowego w Rijece: "Tymczasem dla mnie od początku było jasne, że chciałbym jej użyć [instytucji Teatru Narodowego - przyp. Ł.W.] jako narzędzia performatywnego i rozszerzyć jej obecność poza scenę; wiedziałem, że będę chciał performować instytucję w każdym możliwym rodzaju mediów. Chciałem zantagonizować całe społeczeństwo - i to jakoś nam się udało. [...

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wszyscy gramy u Frljicia

Źródło:

Materiał nadesłany

Do Rzeczy nr nr 9

Autor:

Łukasz Warzecha

Data:

27.02.2017

Wątki tematyczne

Realizacje repertuarowe