EN

11.10.2004 Wersja do druku

Współczesność zamknięta w baroku

"Barocco" w choreogr. Jacka Przybyłowicza w Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu. Pisze Ewa Obrębowska-Piasecka

Polską premierę "Barocco" [na zdjęciu] w choreografii Jacka Przybyłowicza zatańczyli w piątek i sobotę [8 i 9 października] na scenie Teatru Wielkiego tancerze Polskiego Teatru Tańca. Bordowe kostiumy Adriany Cygankiewicz były dyskretną wariacją na temat strojów barokowych. Muzykę Jana Sebastiana Bacha dość nachalnie "cięły" nagrania cykad, rytmicznego klaskania, szumów... Ruch, inspirowany "ozdobną" estetyką tańców dworskich, oscylował w stronę wynaturzenia, dziwaczności, manieryczności wyrażanej przez miękkie, elastyczne, "współczesne" ciała. To ciekawa estetyczna koncepcja, ale ja zdecydowanie wolę tancerzy PTT w choreografiach pozostawiających im więcej swobody, stawiających na ich osobowość, siłę wyrazu. Tu sprawą nadrzędną miała być zamknięta, estetyczna kompozycja. I tak stało, choć zabrakło nieco konsekwencji w myśleniu i precyzji w wykonaniu.

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Współczesność zamknięta w baroku

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza-Poznań nr 239

Autor:

Ewa Obrębowska-Piasecka

Data:

11.10.2004

Realizacje repertuarowe