EN

23.06.2013 Wersja do druku

Wróżąc z wnętrzności teatru

Operowe debiuty rodzimych twórców wywołują z zasady ożywione dyskusje. Jeszcze nie zdążyły wybrzmieć echa "Qudsji Zaher", kiedy na scenie kame­ralnej TW-ON, w ramach "Projektu P", wystawiono utwory dwojga młodych kompozytorów - "dla głosów i rąk" Jagody Szmytki (w reżyserii Michała Zadary) i "Transcryptum" Wojtka Blecharza w reżyserii kompo­zytora. Oboje mają już silną pozycję na polskiej scenie muzyki współczesnej, liczne wykonania, stypendia, studia za granicą u najwybitniejszych i poważne suk­cesy międzynarodowe. "Projekt P" jawił się więc jako jedno z ważniejszych wydarzeń mijającego sezonu. Szmytka i Blecharz są kojarzeni z nurtem awangar­dowym, każde jednak wypracowało swój własny, rozpoznawalny styl: Szmytka wychodzi na spotkanie wykonawcy, rozbija konwencjonalną sytuację koncer­tową, bada relacje między ciałem a instrumentem, dźwiękiem a życiem; Blecharz jest o wiele bardziej introwertyczny, rozwija w nieskończoność poszerzo�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wróżąc z wnętrzności teatru

Źródło:

Materiał nadesłany

Ruch Muzyczny nr 13

Autor:

Krzysztof B. Marciniak

Data:

23.06.2013

Realizacje repertuarowe