NOBILITACJĄ artystyczną "Pieszo" stały się dwa precyzyjne przedstawienia Jerzego Jarockiego, które nadały tekstowi pełniejszy wymiar. Później - zgodnie z pokutującą w naszym życiu teatralnym modą - rozpoczął się festiwal tej sztuki na wielu scenach. A skala problemów, związanych z realizacją "Pieszo", wydaje się dość szczególna. Żeby je wystawić z powodzeniem, potrzeba przynajmniej dwóch rzeczy: znacznego uwrażliwienia na realia, w których rozgrywa się akcja utworu i zarazem dużej inwencji reżyserskiej. Tekst Mrożka jest bowiem szkicem, wymagającym od teatru aktywnego partnerstwa, dopełnienia, konkretyzacji. Autor "Pieszo" daje swoiste "studium sytuacji granicznej, aury "pierwszych dni wolności", różnych postaw psychologicznych. Celowo uderza biegunowo odmienne wzory zachować, kojarząc elementy potocznej, niemal naturalistycznej obserwacji i poetyckiej kreacji. Z tego właśnie wynikają podstawowe trudności związane z tea
Tytuł oryginalny
Wrocławskie Pieszo
Źródło:
Materiał nadesłany
Trybuna Ludu nr 56