Wystawa fotograficzna, pokaz pracy na scenie oraz gra z udziałem uczestników i widzów pokazu zakończyły trwający kilka miesięcy projekt edukacyjny Wrocławskiego Teatru Współczesnego "Jak poprzez teatr poznawać świat?" współfinansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Blisko 360 uczestników - uczniów w wieku od 13 do 18 lat z dziesięciu szkół we Wrocławiu, Wołowie, Świebodzinie i Jastrzębiu Zdroju - wzięło udział w trzech nurtach projektu zbudowanych wokół przedstawień WTW "Walentina. The Last Human Dog", "Nie trzeba" oraz "Fragment nieistniejącego świata". Program miał charakter inicjacyjny, miał skłonić młodych ludzi do rozważań na tematy, które budują fundament tożsamości. Spektakle i warsztaty wprowadziły ich w zagadnienia starości i śmierci, harmonijnego współistnienia człowieka z naturą oraz możliwości poznawczych i kreacyjnych nauki i sztuki. Młodzież pracowała na warsztatach z ekologami, filozofami, aktorami, z dziennikarzem i pisarzem, fotografem, a także z psychologiem i szefem wolontariatu w hospicjum. Partnerami projektu byli Fundacja EkoRozwoju oraz wrocławskie Hospicjum Bonifratrów. Wystawa fotograficzna pokazująca stan otaczającej nas przyrody przygotowana została z prac uczestników nu