Blisko 180 uczniów z ośmiu dolnośląskich szkół wzięło udział w II edycji projektu edukacyjnego Wrocławskiego Teatru Współczesnego "Jak poprzez teatr poznawać świat". Projekt miał uwrażliwić jego uczestników na potrzeby tych, którzy są starzy, samotni, wymagają wsparcia i opieki.
"Jak poprzez teatr poznawać świat" to program edukacyjny adresowany do młodzieży w wieku 13 - 18 lat, dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jak wyjaśniła na wtorkowej konferencji prasowej rzeczniczka Wrocławskiego Teatru Współczesnego i koordynatorka projektu Tatiana Drzycimska, punktem wyjścia był w tym roku spektakl Wrocławskiego Teatru Współczesnego "Pidżamowcy" w reżyserii Marcina Libera, do tekstu Mariusza Sieniewicza, który został nagrodzony w II Konkursie Dramatycznym Strefa Kontaktu. - Stanowił on bazę intelektualno-literacką i od tego zaczęliśmy nasze rozmyślania o starości, młodości, zależności, niesamodzielności i empatii - tłumaczyła. W ramach projektu blisko 180 uczniów z ośmiu szkół z Wrocławia, Trzebnicy i Legnicy wzięło udział w warsztatach z psychologami, filozofami, opiekunami medycznymi. Uczestnicy odbyli także wolontariat we wrocławskim Hospicjum Bonifratrów, w Miejskim Centrum Usł