EN
16.09.2008 Wersja do druku

Wrocław. Dyr. Michnik o Festiwalu Opery Współczesnej

Dyrektor Opery Wrocławskiej i Festiwalu Opery Współczesnej Ewa Michnik opowiada o jego I edycji.

Małgorzata Matuszewska: Rozpoczynający się 16 września I Festiwal Opery Współczesnej to chyba trudne przedsięwzięcie. Chce Pani przekonać publiczność do nowości, niełatwego repertuaru? Ewa Michnik: Interesuję się repertuarem wszystkich polskich oper, od Teatru Narodowego w Warszawie, po najmniejszy teatr operowy w kraju. I na ogól w repertuarze tych teatrów nie ma za wiele dziel scenicznych polskich kompozytorów. Nie jest tajemnicą, że trzeba ogromnego nakładu pracy, aby przygotować dzieła współczesnego autora, rozpoczynając od muzycznego rozczytania opery przez instrumentalistów i solistów. Soliści przeważnie wolą przygotowywać repertuar klasyczny, który później mogą prezentować na wielu scenach niż uczyć się partii rzadko wykonywanych w operach w kraju. Często jednak zdarza się, że w początkowej fazie prób reżyserskich i scenicznych obco brzmiący utwór z czasem jest odkrywany przez realizatorów, doceniających w nim piękno współbr

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Trzeba przekonać widza

Źródło:

Materiał nadesłany

Polska Gazeta Wrocławska nr 215/13.09

Autor:

Małgorzata Matuszewska

Data:

16.09.2008

Festiwale