21.10.2016 Wersja do druku

Wrocław. Drugi weekend Olimpiady Teatralnej

W drugi weekend Olimpiady Teatralnej prezentowane są spektakle w nurcie głównym: "Zstąp, Mojżeszu" w reż. Romea Castellucciego oraz "Max Black, czyli 62 sposoby wsparcia głowy ręką" w reż. Heinera Goebbelsa. W ramach cyklu "Prawda i tylko prawda" odbywają się spotkania z reżyserami nurtu głównego.

Spektakl "Zstąp, Mojżeszu" w reżyserii Romea Castellucciego (na zdjęciu) transfiguruje wybrane sytuacje z życia Mojżesza zawarte w biblijnej Księdze Wyjścia. Tytułowy bohater przedstawiony jest zarówno w typowej, znanej inkarnacji, jak i w mniej oczywisty sposób, jako banita - rozproszony w wielu scenach, na przekór narracji biograficznej, odwołując się do koncepcji, uczuć i przeczuć objawienia, które jest żywe także i dziś, w naszych czasach. W monodramie wyreżyserowanym przez Heinera Goebbelsa w Elektroteatrze im. Konstantina Stanisławskiego Aleksander Pantielejew cytuje na scenie zapiski Maxa Blacka, Georga Christopha Lichtenberga, Paula Valéry'ego i Ludwiga Wittgensteina. Goebbels odrzuca w tym przedstawieniu tradycyjne formy dramatyczne, aby odkryć świat, w którym maszyny, ogień i elektryczność, hałasy i melodie tworzą własne historie, stając się instrumentami kreującymi polifoniczną opowieść. W programie także premierowe pokazy spektakli: "

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał nadesłany

Data:

21.10.2016

Tematy w toku