"Wracać wciąż do domu" w reż. Magdy Szpecht w TR Warszawa. Pisze Marcelina Obarska w Culture.pl.
Szpecht konsekwentnie próbuje realizować "obecność poziomu zerowego" na scenie: w jej teatrze liczy się grupa, w której nikt się nie wyróżnia; nie ma tutaj ról, wyrazistego kreowania, porywającej historii. Jest ciche współbycie ciał, które zestrajają się ze sobą w ruchu i dźwięku. "Wracać wciąż do domu" na podstawie książki Ursuli K. Le Guin pod tym samym tytułem to projekt będący efektem współpracy TR Warszawa, Instytutu Adama Mickiewicza i Festival/Tokyo. W jego pierwotnej wersji występowało troje artystów z Polski i troje z Japonii. 6 marca miała miejsce polska premiera spektaklu, w którym występuje sześcioro rodzimych aktorów i aktorek - do Moniki Frajczyk, Pawła Smagały i Mateusza Górskiego dołączyli także Dobromir Dymecki, Małgorzata Biela i Sara Celler-Jezierska. Prawdziwy sceniczny dream team złożony z artystów i artystek doskonale odnajdujących się w kondycji nie tyle aktorskiej, co performerskiej; korzystających z innych n