13.05.2013 Wersja do druku

Wolność ciała

"Danza Contemporanea de Cuba": "La Ecuacion", "Mambo 3xxi" w choreografii Georgesa Céspedesa, "Folia" w choregrafii Jana Linkens, "El dorado" w choreografii Cathy Martson na XX Bydgoskim Festiwalu Teatralnym. Pisze Ilona Słojewska w serwisie Teatr dla Was.

Poczucie wolności dla ciała, łamanie technik baletu klasycznego. To dwa odrębne terytoria. Ale w przypadku zespołu "Danza Contemporánea de Cuba" z Hawany łączą się w jeden wspólny obszar, w którym obowiązują właściwe mu techniki. Techniki, które porywają za sobą widza. Entuzjastycznie przyjęci podczas ostatniego dnia XX Bydgoskiego Festiwalu Operowego tancerki i tancerze z zespołu "Kubańskiego Tańca Nowoczesnego" zademonstrowali na scenie "hot spirit", czyli południowy żywiołowy temperament. Co więcej, eksperymentowali na scenie. I to w wielu płaszczyznach. Muzykę europejskich kompozytorów łączyli z południową ekspresją tańca. Techniki neoklasyczne z niepodlegającym żadnym regułom elementom tańca współczesnego. Pierwszy, "Folia" to niesamowity mix muzyczno-taneczno-kulturowy. Choreograf Jan Linkens z Holandii, tworząc muzyczne tło, zestawił w nim XVI-wieczny melodyjno-harmonijny moduł wykorzystywany do barokowych wariacji muzycznych

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wolność ciała

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr dla Was

Autor:

Ilona Słojewska

Data:

13.05.2013

Festiwale