EN

18.06.2012 Wersja do druku

Wokalne fajerwerki na piłkarskiej murawie

"Bal maskowy" w reż. Michała Znanieckiego Opery Wrocławskiej na Stadionie Olimpijskim. Pisze Jacek Marczyński w Rzeczpospolitej.

Wrocław. Nawet w dobie kryzysu można zrobić na stadionie wielkie widowisko operowe w europejskim stylu Dwa przed­sta­wie­nia "Ba­lu ma­sko­we­go" Giu­sep­pe Ver­die­go na Sta­dio­nie Olim­pij­skim we Wro­cła­wiu zo­sta­ły zdo­mi­no­wa­ne przez in­ne wy­da­rze­nie roz­gry­wa­ją­ce się po­mię­dzy ni­mi: mecz Pol­ska - Cze­chy. Ale ope­ra nie zo­sta­ła po­ko­na­na przez fut­bol, swo­je sta­dio­no­we try­bu­ny wy­peł­ni­ła nie­mal w kom­ple­cie. Dzie­więć ty­się­cy wi­dzów co wie­czór to wy­nik po­rów­ny­wal­ny z re­no­mo­wa­ny­mi pro­duk­cja­mi ope­ro­wy­mi na Za­cho­dzie: fe­sti­wa­la­mi w We­ro­nie (wi­dow­nia na 15 tys. miejsc), Bre­gen­cji (6,5 tys.) czy Oran­ge (9 tys.). Ope­ra Wro­cław­ska za­im­por­to­wa­ła do Pol­ski po­mysł na ta­kie wi­do­wi­ska kil­ka­na­ście lat te­mu i do tej po­ry po­zo­sta­je kra­jo­wym li­de­rem, choć in­ne te­at

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wokalne fajerwerki na piłkarskiej murawie

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita online

Autor:

Jacek Marczyński

Data:

18.06.2012

Realizacje repertuarowe