EN

9.06.2014 Wersja do druku

Wobec historii

Na czym polega światowy sukces sceniczny "Naszej klasy" Tadeusza Słobodzianka? Za granicą nie rozlicza się dramatu z relacji do jego historycznego i dyskursywnego kontekstu. Cała uwaga "Naszej klasy" skierowana jest bowiem na emocjonalną, a nie intelektualną wrażliwość widza - pisze Tamara Trojanowska w Teatrze.

W ankiecie "Teatru" (nr 4/2011), dotyczącej najważniejszych polskich sztuk pierwszego dziesięciolecia XXI wieku, "Nasza klasa" Tadeusza Słobodzianka zajęła wysokie miejsce. Jak się okazało - słusznie, bowiem z listą jej sukcesów nie może konkurować żaden inny współczesny polski dramat. W 2010 roku przyznano jej Nagrodę Literacką Nike, a także włączono ją na listę najlepszych europejskich sztuk, wybieranych co dwa lata przez European Theatre Convention. Jej kariera sceniczna rozpoczęła się w prestiżowym Royal National Theatre w Londynie we wrześniu 2009 roku i trwa nieprzerwanie do dzisiaj. Inscenizację budapeszteńską nagrodzono Nagrodą Krytyków Teatralnych 2011 za najlepszy spektakl sezonu, a tokijska rok później otrzymała Wielką Nagrodę Teatralną Yomiuri w kategorii najlepszy spektakl. "Nasza klasa" jest też jedynym współczesnym dramatem polskim, który robi karierę sceniczną w Ameryce Północnej. Od czasu kontynentalnej premiery w Toro

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wobec historii

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 5

Autor:

Tamara Trojanowska

Data:

09.06.2014

Wątki tematyczne