Żywe widowisko według powieści Tadeusza Konwickiego w reżyserii Macieja Englerta. Główny bohater jest inteligentem, który w wyniku urazu głowy traci pamięć. Poszukując własnej tożsamości, odbywa całodobową wędrówkę po Warszawie lat 60. Jest to obrachunek ideowy pisarza z dziedzictwem przeszłości, polskim romantyzmem i pułapką wiecznej inteligenckiej niemocy. Świetna gra całego zespołu, z uwspółcześnionym chocholim tańcem - metaforą pokoleniowych lęków - trafnie oddaje atmosferę rodzimej beznadziei. Piotr Adamczyk gra zagubionego Everymana, który odnajdzie się w stolicy podczas dożynkowej fety. Nałoży się na nią panika wywołana widmem kolejnej światowej wojny i kryminalna afera, w którą zostanie wplątany. Galerię postaci uzupełniają rodzajowo odmalowani kombinatorzy (Andrzej Zieliński, Krzysztof Stelmaszyk), milicjanci, stróże, księża, taksówkarze, kolejarze, cudzoziemcy, barmani, kelnerzy, prostytu
Tytuł oryginalny
Wniebowstąpienie
Źródło:
Materiał nadesłany
Rzeczpospolita nr 213