EN

10.05.2002 Wersja do druku

Wniebowstąpienie

Ideowy obrachunek Tadeusza Konwickiego z dziedzictwem ro­mantyzmu i pułapką wiecznej in­teligenckiej niemocy w reżyser­skim ujęciu Macieja Englerta. Bohater, grany przez Piotra Adamczyka, w wyniku urazu gło­wy traci pamięć. Odbywa wę­drówkę po Warszawie lat 60. Obok zagubionego polskiego Everymana plejada kombinatorów, milicjantów, barmanów, kelnerów, prostytutek, niegdysiejszych pięk­ności, taksówkarzy, cudzoziem­ców, księży. Świetna gra zespołu, z uwspółcześnionym chocholim tańcem - metaforą pokolenio­wych lęków - trafnie oddaje at­mosferę rodzimej beznadziei.

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wniebowstąpienie

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 108

Autor:

?

Data:

10.05.2002

Realizacje repertuarowe