EN

17.06.2009 Wersja do druku

Wirtuozeria i ekspresja

"Cesarz Atlantydy/Głosy Holokaustu" na XIII letnim Festiwalu Opery Krakowskiej oraz koncert Janusza Wawrowskiego w Filharmonii Krakowskiej. Pisze Anna Woźniakowska w Dzienniku Polskim.

Wirtuozerii i ekspresji nie zabrakło w poniedziałek w Operze. W ramach XIII Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej wystawiono "Cesarza Atlantydy" Viktora Ullmanna i "Głosy Holokaustu" Dawida Eddlemana. Oba utwory reżyserowała Beata Redo-Dobber, która wspólnie z Markiem Braunem zaprojektowała scenografię i kostiumy, kierownictwo muzyczne sprawował Tomasz Tokarczyk. Operowy chór w oratorium Eddlemana przygotował Marek Kluza, a z chórem dziecięcym (to nowy, bardzo potrzebny zespół Opery Krakowskiej) pracowała Beata Kluza. Powstałe w obozie w Terezinie dzieło Ullmanna do libretta Petra Kiena oglądałam już w kwietniu na inauguracji Festiwalu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu. Powtórne z nim spotkanie potwierdziło pierwsze wrażenia. To spektakl poruszający nie tylko treścią - swoistą apoteozą życia i apologią śmierci jako wybawicielki dającej ukojenie w bólu, nie tylko muzyką oscylującą pomiędzy późnym romantyzmem, ekspresjonizmem i niemiec

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wirtuozeria i ekspresja

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Polski nr 140 online

Autor:

Anna Woźniakowska

Data:

17.06.2009

Realizacje repertuarowe
Festiwale