Wycofane z teatralnego życia lalki Alego Bunscha, Rajmunda Strzeleckiego czy Adama Kiliana dzisiaj przeżywają drugą młodość - o projekcie, którego pomysłodawcą jest Michał Tramer, dyrektor Teatru Tęcza w Słupsku pisze Tatiana Skumiał w Teatrze Lalek.
Scenografia w teatrze lalkowym jest niezwykle istotnym elementem. Niewątpliwie wpływa na całokształt spektaklu, jego rangę, interpretację, a więc i powodzenie wśród odbiorców. Niezależnie od wielkości, jakości czy wysokości środków na nią przeznaczonych stanowi mocny akcent warunkujący istnienie teatru lalkowego. Czy wobec tego scenografia teatru lalek jest wystarczająco doceniana? Czy poświęcamy jej wystarczająco dużo uwagi? Bywa różnie. Na szczęście na tego typu pytania odpowiedziały dwie słupskie instytucje - Teatr Lalki Tęcza oraz Miejska Biblioteka Publiczna. Znalazły sposób na przywrócenie światu fragmentów fascynujących scenografii, a dokładniej - dawno zapomnianych lalek. Napisały projekt utworzenia pionierskiego Wirtualnego Muzeum Lalkarstwa, zrealizowały go na przełomie lata i jesieni, a efekt udostępniły z końcem grudnia 2017 roku. Otworzył się nowy, fascynujący rozdział w dziedzinie teatru, nie tylko lalkowego. Przecieranie