27.06.2016 Wersja do druku

Wiem, dlaczego milczę

XVI Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu w Warszawie. Pisze Temida Stankiewicz-Podhorecka w Naszym Dzienniku.

Kiedyś pisałam, że nie tracę nadziei i wciąż czekam na pantomimę, która nie w drobnej etiudzie, lecz w pełnospektaklowym wymiarze podejmie ważny, głęboki temat o człowieku, jego życiu duchowym, emocjonalnym i wartościach podstawowych. Chodzi o taki spektakl, który przedstawi całą rozpiętość ludzkich uczuć i wewnętrznych przeżyć bez użycia ani jednego słowa, wykorzystując jedynie ciszę oraz środki wyrazu przynależne pantomimie w jej czystym gatunku. Jak pokazał tegoroczny Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu, taki teatr jest możliwy do realizacji. Zaprezentowane spektakle były tak dobrane, by pokazać różnorodność stylów, estetyk, technik, podejścia do klasyki, wykorzystanie współczesnych technik i najnowszych trendów w sztuce mimu. Jednak wszyscy artyści pochodzący z różnych krajów świata i wszystkie spektakle, zarówno te stricte klasyczne, jak i te współczesne, mają swoje wspólne korzenie w klasyce. I to jest istotne. Spektak

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wiem, dlaczego milczę

Źródło:

Materiał nadesłany

Nasz Dziennik nr 147

Autor:

Temida Stankiewicz-Podhorecka

Data:

27.06.2016

Realizacje repertuarowe
Festiwale