EN

20.01.1996 Wersja do druku

Wielkie solo

Do Teatru Bagatela dawno już nie przyby­ły takie tłumy widzów. Zabrakło nawet wieszaków w szatni, a pechowcy, którzy nie zdobyli miejsc, musieli podpierać ściany. Spra­wiły to gościnne występy Janusza {#os#319}Gajosa{/#}, który zaprezentował monodram "Msza za miasto Arras" - adaptację głośnej powieści Andrzeja {#os#16114}Szczypiorskiego{/#}, w reżyserii Krzy­sztofa {#os#694}Zaleskiego{/#}. Znakomity aktor jest na scenie sam. Ucharakteryzowany na starca, ciężko siada na masywnym krze­śle, by opowiedzieć o klęsce zarazy i głodu, jaka nawiedziła mia­sto Arras w 1458 r. Zmieniając tembr gło-su, wciela się postacie Żydów okrutnie prze­śladowanych za urojo­ne herezje, a także w sądzących ich przed­stawicieli rady miasta, barwnie odmalowu­jąc np. scenę przemar­szu biczowników. Po­przedzając charakte­rystycznym gestem płynące potoczyście słowa, skupia uwagę wizów, przekonując, iż każdy system totali­tarny deprawuje jed­nostkę, pro

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wielkie solo

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Krakowska Nr 17

Autor:

Magda Huzarska-Szumiec

Data:

20.01.1996

Realizacje repertuarowe