Przez kilka lat trwały w Polsce spory o twórczość największego dramaturga niemieckiego i jednego z największych pisarzy teatralnych XX wieku, Bertolta Brechta. W roku 1952 bawił u nas na występach gościnnych założony przez niego teatr "Berliner Ensemble" (Zespół Berliński) i pokazał nam po raz pierwszy wzorową inscenizację jego sztuki "Matka Courage i jej dzieci". Głęboko ideowy ten utwór antywojenny wywarł ogromne wrażenie na polskich widzach, reżyserach, aktorach i krytykach, forma przedstawienia była jednak tak nowa i nieoczekiwana, że dla wielu pierwsze spotkanie z twórczością Brechta było szokiem, z którym trudno było się oswoić. Rozumieliśmy już jednak wtedy wszyscy, że mamy do czynienia z nowym, wybitnym zjawiskiem artystycznym, z próbą znalezienia nowej formy dla nowej treści. Nikt, kto interesował się rzeczywiście teatrem, nie mógł pozostać obojętnym wobec sztuki Brechta. Pojawili się zwolennicy i entuzjaści
Tytuł oryginalny
Wielki sezon brechtowski
Źródło:
Materiał nadesłany
Widnokręgi