"Opera gospodarcza dla ładnych pań i zamożnych panów" w reż. Moniki Strzępki w Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu. Pisze Joanna Derkaczew w Gazecie Wyborczej.
Teatr opanowała Wielka Obsesja Społecznej Pomocy. Jak i komu pomagać? Czy raczej komu i jak pomagać, żeby nam się najbardziej opłacało? Dystrybucja współczucia, inflacja wrażliwości społecznej - to hasła, które noszą się w sezonie jesiennym najlepiej. Wojciech Klemm i Igor Stokfiszewski ("Krytyka Polityczna") pytali o "pomoc jako źródło cierpień" w Brechtowskiej "Piekarni" (Stary Teatr w Krakowie). Próbowali wzruszyć widzów widokiem wdowy Queck (Małgorzata Hajewska-Krzysztofik) opuszczonej przez sąsiadów, pracowników socjalnych i Armię Zbawienia. Umierającej na ulicy z kapitałem zamrożonym w niedających się spieniężyć balach drewna. Wśród zatroskanych szeptów i biadolenia. Natalia Korczakowska, choć od aktualnych tematów społeczno-ekonomicznych zwykle jak najdalsza, tym razem także zajęła się ofiarą źle pojętej troski. Jej "Nelly" (na podstawie "Skrzywdzonych i poniżonych" Fiodora Dostojewskiego) to koszmar, który mógłby dopaś�