Historia tej drobnej, towarzysko-erotycznej intrygi zaczyna się niewinnie - młody mężczyzna wynajmuje prestidigitatora, by za pomocą magicznej sztuczki odwrócił uwagę zazdrosnego męża od pięknej acz wiarołomnej żony i umożliwił kochankom spędzenie kwadransa sam na sam. Beztroski żart nieoczekiwanie przeradza się w prawdziwy dramat oszukanego męża, wpędzonego w pułapkę psychicznej zależności od mistrza "wielkiej magii". Życie składa się bowiem - twierdzi autor - tyleż z ułudnych prawd, co bolesnych złudzeń, a najgorzej to pomylić jedno z drugim. "Wielka magia" to sztuka z pogranicza dramatu realistycznego, komedii, czasem wręcz farsy, nie pozbawiona jednak elementów tragizmu, co czyni z niej - niezależnie od bogactwa treści - fascynujący materiał dla teatralnych twórców. Nic dziwnego, skoro autor, Eduardo de Filippo, był człowiekiem teatru "od urodzenia". Ten włoski dramaturg, reżyser i aktor, jeden z najciekawszych twórcó
Tytuł oryginalny
Wielka magia
Źródło:
Materiał nadesłany
Trybuna nr 25