Sztuka z pogranicza dramatu realistycznego, komedii, czasem wręcz farsy, nie pozbawiona jednak elementów tragizmu, co czyni z niej - niezależnie od bogactwa treści - fascynujący materiał dla twórców. Nic dziwnego zresztą, skoro autor był człowiekiem teatru od urodzenia. Eduardo de Filippo (1900-84), dramaturg, reżyser, aktor, jedna z najciekawszych postaci XX-wiecznego teatru włoskiego, był naturalnym synem aktora, komediopisarza i impresaria Eduarda Scarpetty. Przez krótki czas współpracował z Pirandellem (wspólnie napisali "Nowe ubranie"). Wielka magia to historia drobnej, towarzysko-erotycznej intrygi, która zaczyna się niewinnie - młody mężczyzna wynajmuje prestidigitatora, aby za pomocą magicznej sztuczki odwrócił uwagę zazdrosnego męża od pięknej acz wiarołomnej żony i umożliwił kochankom spędzenie kwadransa sam na sam. Nieoczekiwanie beztroski żart przeradza się w prawdziwy dramat oszukanego męża, wpędzonego w pułap
Tytuł oryginalny
Wielka magia
Źródło:
Materiał nadesłany
Trybuna nr 204