Notatki na marginesach raportu My jesteśmy kulturalna kolejka, a nie żadne chamstwo. Raport z badania "Bilet za 400 groszy" - pisze Sławomir Czarnecki w Teatrze.
Wiedza zaczerpnięta z raportów mogłaby dostarczać środowisku teatralnemu wskazówek, na czym budować sojusz z publicznością. To porozumienie jest obecnie bardzo potrzebne, może nawet bardziej teatrowi niż publiczności. Jest wiele funkcji, które mogą pełnić badania kultury w planowaniu polityki kulturalnej i działalności instytucji kultury. Na szczególne wyróżnienie zasługuje korygująca funkcja badań. Polega ona na konfrontowaniu wyobrażeń praktyków kultury na temat publiczności z rzeczywistością. Metodycznie zebrane i opracowane dane pozwalają na osłabienie złudzeń poznawczych, które często skłaniają do wyciągania wniosków na temat ogółu publiczności na podstawie subiektywnych obserwacji najbliższego otoczenia. Dobrze opisują to autorzy publikacji "Kultura - badania - strategie": "Na pytanie po co realizować badania najprościej można odpowiedzieć: - Żeby nie tkwić czasem w błędnych przekonaniach o swojej działalności, czy odbiorca