EN

24.11.2004 Wersja do druku

Widzowie i Carmen na lodzie

Pierwszy musical w historii napisał Georges Bizet - tak ryzykowną teorię przyjęto jako hasło reklamowe wielkiego spektaklu, który miał się w listopadzie odbyć czterokrotnie na warszawskim Torwarze. Planowano "wykorzystanie najnowszych technologii multimedialnych w celu stworzenia magicznej, wirtualnej scenografii na scenie i poza nią" - o tym jak firma Allegro Production zostawiła widzów na lodzie pisze Dorota Szwarcman.

Pierwszy musical w historii napisał Georges Bizet - tak ryzykowną teorię przyjęto jako hasło reklamowe wielkiego spektaklu, który miał się w listopadzie odbyć czterokrotnie na warszawskim Torwarze. Planowany był udział 300 osób (chór, orkiestra, tancerze flamenco i statyści), a przede wszystkim "wykorzystanie najnowszych technologii multimedialnych w celu stworzenia magicznej, wirtualnej scenografii na scenie i poza nią". Pierwsza konferencja prasowa odbyła się już pół roku wcześniej, jak na tak spektakularne wydarzenie przystało. Obecna na niej Małgorzata Walewska [na zdjęciu], która miała wystąpić w tytułowej roli (w strojach projektu Ewy Minge), opowiadała o wcześniejszych spektaklach wyprodukowanych w różnych krajach przez tę samą firmę Allegro Production. Taż firma - długo po przedwczesnych zapowiedziach prasowych, a krótko przed przewidzianym terminem wydarzenia - odwołała je, znikając z pieniędzmi za bilety. Ogłosiła tylko w Interneci

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Niskie loty. Carmen na lodzie

Źródło:

Materiał nadesłany

Polityka nr 48/27.11.

Autor:

Dorota Szwarcman

Data:

24.11.2004

Wątki tematyczne