EN

1.05.2012 Wersja do druku

Widzenie muzyki

"Medeamaterial" to współczesna interpretacja greckiego mitu o Medei, Jazonie i Argonautach. Opera skomponowana przez francuskiego dyrygenta Pascala Dusapina do tekstu H. Mulle­ra w reżyserii Barbary Wysockiej pod batutą Franka Ollu, to kolejna premiera z cyklu "Terytoria", w ramach którego Teatr Wielki Opery Narodowej prezen­tuje dzieła muzyki współczesnej. - W tym cyklu pragniemy przed­stawić najważniejsze dzieła muzyczne - mówi Mariusz Treliński, dyrektor arty­styczny Teatru Wielkiego. - Równolegle z debiutami polskich kompozytorów, zestawiamy debiuty polskich reżyse­rów z czołówką inscenizatorów euro­pejskich. Utwory zupełnie nieznane z klasyką awangardy. Poszukujemy no­wych terytoriów. Próbujemy odnaleźć i pokazać nowe oblicze opery. Reżyserka Barbara Wysocka, laureatka Paszportu Polityki 2010, przyzna­nego za inscenizację opery "Zagłada domu Usherów" P. Glassa jest ceniona w operze za "widzenie muzyki" i "słyszenie teatru" oraz za poszuki

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Widzenie muzyki

Źródło:

Materiał nadesłany

Home & Market nr 5

Autor:

Anna Arwaniti

Data:

01.05.2012

Realizacje repertuarowe