EN

20.12.2002 Wersja do druku

Widowisko według Rydla

"Betleem polskie" Lucjana Rydla, które w przedświątecznym tygodniu zobaczymy na scenie wrocławskiej Operetki, to najczęściej obok "Pastorałki" Schillera wystawiane jasełka literackie. Chóry aniołów, postacie królów polskich, skrzydlaci husarze, Święta Rodzina wraz z Trzema Królami oraz najpiękniejsze kolędy i pastorałki, nawiązujące do ważnych kart historii Polski, tyle daje widzom i słuchaczom "Betleem polskie" wystawione po raz pierwszy we Lwowie 1904 r. We Wrocławiu nie schodzi z afisza od 1991 r., sprawiając, że co roku Rydlowa Palestyna zmienia się w krakowskie czy sandomierskie chaty, w których Chrystus rodzi się podczas polskiej zimy, wśród zamieci. Jezusek rodzi się "malusieńki" zimną grudniową - pasterze, którym ukazuje się Anioł, przypominają juhasów, Herod nosi mundur i hełm z dwugłowym orłem, a jego żołdacy - mundury pruskich policjantów. Dzieciątko w stajence odwiedzają trzej królowie (Kazimierz Wielki, Władysław Jagieł�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Widowisko według Rydla

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza-Wrocław nr 296

Autor:

Leszek Pułka

Data:

20.12.2002

Realizacje repertuarowe