EN

19.11.1981 Wersja do druku

Wesoła Wdówka - dla rozweselenia serc...

Taki cel postawili sobie realizatorzy, pisząc w informacyjnej notatce, że pragnęli przygotować widowisko, "które w trudnej sytuacji w jakiej znalazł się nasz kraj, w powszechnej atmosferze napięcia i zmęczenia, zapewni publiczności wypoczynek, rozrywkę i odprężenie". To uzasad­nienie brzmi nieco naiwnie i zabawnie, jakby w naszej Operetce tłuma­czono się z tego wyboru; a przecież jak świat światem operetka takie winna spełniać zawsze zadania, niezależnie od prosperity danego kraju. Ową "Wesołą wdówkę" Lehara zwano najpopularniejszą operetką świa­ta. Istotnie, po sukcesach Jana Straussa, następcą jego sukcesów stał się Franciszek Lehar, odświeżając dziewiętnastowieczny gatunek operetko­wy, unowocześniając instrumentację, łącząc taniec i ruch sceniczny ze śpiewem. Dobra muzyka, melodyjne arie, nieskomplikowane, acz intere­sujące libretto (Victora Leona i Leo Steina w przekładzie Krystyny Chudowolskiej), wieloletnia popularność - zapew

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wesoła Wdówka - dla rozweselenia serc...

Źródło:

Materiał nadesłany

Stolica

Autor:

Kol.

Data:

19.11.1981

Realizacje repertuarowe