"Wesele w Ojcowie" Karola Kurpińskiego i Józefa Damse w choreografii Leszka Rembowskiego w wykonaniu Baletu Dworskiego Cracovia Danza w Krakowie. Pisze
Gdzie, jak nie tu - w Krakowie, w Nowej Hucie - wystawiać "Wesele krakowskie w Ojcowie"? Tak bowiem brzmiał oryginalny tytuł pierwszego polskiego baletu narodowego, dziś funkcjonującego pod skróconą nazwą "Wesele w Ojcowie". Gdzie, jak nie tu - koło Mogiły, miejsca akcji "Cudu mniemanego, czyli Krakowiaków i Górali" - pierwszej polskiej opery narodowej, na której balet ów w dużym stopniu się opiera? I dlaczego dopiero teraz? Nie narzekajmy - chwalmy: 9 listopada Balet Dworski Cracovia Danza zaprosił do obejrzenia utworu Karola Kurpińskiego i Józefa Damsego do Teatru Ludowego (wcześniej, 24 października, pokazał je w Europejskim Centrum Muzyki w Lusławicach). Prapremiera "Wesela w Ojcowie" (Teatr Narodowy, 1823) była zwieńczeniem paroletnich starań o polskość rodzimych spektakli baletowych; o ironio historii! - zwieńczeniem dokonanym w dużej mierze francuską ręką: ówczesnych, sprowadzonych z Paryża baletmistrzów warszawskiego Teatru Louisa Thierry'eg