EN

26.05.1957 Wersja do druku

Warszawska wiosna teatralna (fragm.)

Tę mało zachęcającą mżawkę tegorocznej wiosny rozświetlają jednak dwa jasne punkty. Mowa tu oczywiś­cie o ,,jasności", jedynie w sensie arty­stycznym, bo paradoksalnym zbiegiem okoliczności obydwa zjawiska, które mamy tu na myśli, pod względem treś­ciowym i ideologicznym uderzają zde­cydowanie posępnym kolorytem. Z jednej strony chodzi tu o "Godota" w Te­atrze Współczesnym, omawianego już w "Tygodniku" oddzielnie; z drugiej strony - o "Pamiętnik Anny Frank" w Teatrze Wojska Polskiego. Jest to sztuka bardzo specjalnego po­kroju. Autentyczny pamiętnik dziew­czynki żydowskiej z Niemiec, ukrywają­cej się w latach hitleryzmu w pewnym domu w Amsterdamie, został po woj­nie odnaleziony; amerykańska para małżeńska: Frances Goodrich i Albert Hackett dokonała na jego podstawie adaptacji scenicznej, która grana jest z olbrzymim powodzeniem w Nowym Jorku, w Niemczech Zachodnich (gdzie zamieściło ją w swym repertuarze 15 teatrów) i w innych krajach. Ma�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Warszawska wiosna teatralna (fragm.)

Źródło:

Materiał nadesłany

Tygodnik Powszechny nr 21

Autor:

AMICUS

Data:

26.05.1957