Teatr, głos i nowe technologie tworzą wątek przewodni 55. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień".
16 koncertów, aż 17 prawykonań, z których dziesięć to zamówienia festiwalu, szeroka panorama muzyki polskiej i zagranicznej oraz znakomite zespoły muzyki nowej jak Ensemble Intercontemporain, Neue Vocalisten, Ensemble Experimental SWR we Fryburgu Bryzgowijskim. W muzyce współczesnej, w której od dawna kompozytorzy wykorzystują elektroniczne możliwości przetwarzania i kreowania dźwięku, ważne miejsce zajmuje również łączenie różnych gatunków sztuk. Twórcy chcą oddziaływać na różne sposoby, łącząc z dźwiękiem obraz i akcję. Tego typu dzieła zawsze miały dużą reprezentację na Warszawskiej Jesieni, forum prezentującym to, czym żyje muzyka współczesna. W tym roku szczególną uwagę warto zwrócić na dramat dźwiękowo-wizualny "Luna Park" Georgesa Aperghisa, który powstał we współpracy Warszawskiej Jesieni z paryskim instytutem badawczym akustyki i muzyki (IRCAM), działającym w ramach Centre Pompidou. - Czworo wykonawców siedzących o