EN

11.12.2019 Wersja do druku

Warszawa. Zaczarowany świat argentyńskiego tanga w WOK

18 stycznia o godz. 19 w Warszawskiej Operze Kameralnej odbędzie się premiera "Maria de Buenos Aires" w reż. Michała Znanieckiego.

Jeśli szukać tego najbardziej szczególnego dzieła w dorobku ojca Tango Nuevo - Astora Piazzolli - pozycji, która w sposób jednoznaczny ugruntowałaby jego niekwestionowane miejsce w poczcie największych indywidualności muzyki XX wieku, to bezspornie jest nim "Maria de Buenos Aires". Jedni nazywają ją operą złożoną z tang i milong, utrzymaną w głównym nurcie Tango Nuevo, inni - operetką, rozpisaną na ludzkie emocje, pasje, słabości i miłość, opartą na frazach zakazanego, brudnego tańca. Sam Piazzolla mówił, że tytułowa Maria jest personifikacją Buenos Aires - miasta pięknego, ale kryjącego w sobie również mroczne, nieznane zaułki. Tango Nuevo to muzyka, którą krytycy definiują w sposób dosyć barwny. Samego Piazzollę czynią kimś, kto tango - taniec zakazany, brudny, aż kipiący od erotyzmu - z portowych zamtuzów wyprowadził na filharmoniczne salony. Z dziełem tym mierzyli się wybitni skrzypkowie i mistrzowie bandoneonu. Sam Gidon Kremer

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał nadesłany

Data:

11.12.2019

Realizacje repertuarowe