Jak co roku, w Międzynarodowy Dzień Teatru, Instytut Teatralny ogłasza laureatów i laureatki Konkursu na najlepszą pracę magisterską z zakresu wiedzy o teatrze, widowisku i performansie. Tegoroczne Jury obradowało w składzie: dr hab. Dorota Fox prof. UŚ (przewodnicząca), dr hab. Ewa Partyga prof. IS PAN, dr hab. Agata Chałupnik prof. UW. Przyznało trzy nagrody, cztery równorzędne wyróżnienia oraz nagrodę specjalną.
Nagrodę główną im. Ewy Guderian-Czaplińskiej (w wysokości 3500 zł) Jury przyznano Jowicie Mazurkiewicz, autorce pracy „Biała skóra, czarne maski. Wybrane reprezentacje czarności i białości w polskim teatrze współczesnym” napisanej pod kierunkiem dr hab. Weroniki Szczawińskiej w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.
II Nagroda (2500 zł) trafiła do Marty Aksztin za pracę „«Pół godziny tęsknoty». Ślady pamięci o kolonialiźmie i autorytatyźmie we współczesnej kulturze portugalskiej” napisaną pod kierunkiem dr Eweliny Godlewskiej-Byliniak na Uniwersytecie Warszawskim.
III Nagroda (1500 zł) przyznana została Natalii Królak, autorce pracy „Demonstrując monstrum, czyli o ciele grubym we współczesnym polskim teatrze” napisanej pod kierunkiem dr. hab. Piotra Gruszczyńskiego w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.
Jury przyznało także cztery równorzędne wyróżnienia (w wysokości 1000 zł każde):
- Natalii Cierniak za pracę „Dyrygent spektaklu. Historie mówione o inspicjenturze” napisaną pod kierunkiem dr. Stanisława Godlewskiego w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie;
- Mikołajowi Dominikowi za pracę „I zderzyły się światy. O semiotyce i fenomenologii wypadku teatralnego” napisaną pod kierunkiem dr hab. Agnieszki Rejniak-Majewskiej na Uniwersytecie Łódzkim;
- Annie Obszańskiej za pracę „Teatrze tańcz! Filiacje współczesnej inscenizacji dramatycznej i choreografii. (Od praktyk instytucjonalnych do procesu twórczego.)” napisaną pod kierunkiem prof. Katarzyny Fazan w Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie;
- Aleksandrze Urban za pracę „Dlaczego «ten tłum robi bum»? Analiza sukcesu musicalu «1989»” napisaną pod kierunkiem dr. Stanisława Godlewskiego w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.
Nagrodę specjalną im. Sławomira Świontka (w wysokości 2000 zł) przyznano Bartoszowi Dołotce za pracę „Specyfika współczesnego teatru dokumentalnego na podstawie analizy projektu REDPILLME” napisaną pod kierunkiem dr Eweliny Godlewskiej-Byliniak na Uniwersytecie Warszawskim.
Wszystkim laureatkom i laureatom serdecznie gratulujemy.