24.06.2017 Wersja do druku

Warszawa. Trwa Festiwal Słuchowisk Eksperymentalnych

Amerykańska symfonia pistoletów, utwór oparty na statystyce katastrof lotniczych, esej radiowy poświęcony kulturowemu fenomenowi "Bitwy pod Grunwaldem". W Teatrze Studio i na placu Defilad w Warszawie trwa festiwal słuchowisk eksperymentalnych.

"Do usłyszenia na placu Defilad - festiwal słuchowisk" to trwający do końca sierpnia przegląd tzw. sound i radio artu oraz słuchowisk eksperymentalnych, których twórcy czerpią z dokonań muzyki elektroakustycznej, teatru i reportażu radiowego. W ubiegłym roku, kiedy kuratorem festiwalu był Wojtek Zrałek-Kossakowski, dramaturg Teatru Studio, prezentowano polskie słuchowiska współczesne, ale też klasyków polskiego sound artu - Eugeniusza Rudnika i Mirona Białoszewskiego. W tym roku Michał Mendyk, szef wytwórni fonograficznej Bołt Records, zaprasza na przegląd słuchowisk Alessandra Bosettiego, Gregory'ego Whiteheada, Chantal Dumas, Diny Bird, Jeana-Philippe'a Renoult i wielu innych twórców pracujących dla zachodnich radiofonii, w których sztuka ta rozwija się od lat 20. XX wieku. Na festiwalu zorientujemy się, na czym polega słuchowisko eksperymentalne i czym różni się od klasycznych słuchowisk fabularnych, jakie możliwości daje artystom radio, c

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Czym jest sound art i dlaczego dobre słuchowiska to nie Teatr Polskiego Radia. Trwa Festiwal Słuchowisk Eksperymentalnych

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza online - Kultura

Autor:

Anna S. Dębowska

Data:

24.06.2017

Wątki tematyczne