Medytacja VR w teatrze inspirowana "Boską komedią" Dantego. W wirtualnej przestrzeni spotykają się aktorzy, reżyser, kompozytor, autor zdjęć filmowych i reszta ekipy. Warszawski Teatr Powszechny pokaże w sieci "Boską komedię v. 2.2" Krzysztofa Garbaczewskiego i Dream Adoption Society.
Jak to zadziała w internecie? Już w wersji "tradycyjnej", granej na żywo w Teatrze Powszechnym w Warszawie "Boska komedia" Krzysztofa Garbaczewskiego była mocno "wirtualna". Część aktorów i aktorek funkcjonuje jednocześnie na scenie i w wirtualnej rzeczywistości. W okularach VR przez ponad dwie godziny animują postaci, które publiczność widzi na ekranie. Teraz zobaczymy nową "Boską komedię" - na facebookowej stronie Teatru Powszechnego i kolektywu Dream Adoption Society w piątek 8 maja o 19. Jak zapowiadają twórcy, w specjalnie zaprojektowanej, wygenerowanej komputerowo wirtualnej przestrzeni spotykają się aktorzy, reżyser, kompozytor, autor zdjęć filmowych i inne osoby będące częścią ekipy. Każda posiada "cyfrowe ciało" w formie awatara, dzięki czemu może poruszać się, gestykulować oraz dotykać i przesuwać trójwymiarowe obiekty. "Boska komedia" Garbaczewskiego - od medytacji do zmęczenia W poprzedniej, scenicznej wersji Krzysztof Garbacz