"Tańcząc Sarę Kane" Teatru Bretoncaffe to pierwsza w Polsce całościowa wizja twórczości Sary Kane [na zdjęciu] zrealizowana w unikalny sposób, poprzez teatr tańca. Projekt odbędzie się w dniach 13-16 grudnia o godz. 20 w Teatrze Wytwórnia.
Ciało pełni szczególną rolę w dramatach Sary Kane: piętnowane, poniżane, gwałcone, okaleczane i zabijane - zdaje się być ślepym narzędziem i ofiarą zrozpaczonego umysłu. Zawiera się w tym szczególny akt negacji. Z tych właśnie względów taniec i teatr ciała wydają się wyjątkowo ciekawym środkiem do nowego odczytania twórczości Sary Kane. Twórcy spektaklu potraktowali dramaty Sary Kane jako jeden wielowymiarowy tekst, stanowiący drastyczną, przepojoną bólem wizję świata. Warstwa słowna twórczości autorki "Psychosis 4.48 " została świadomie pominięta, podobnie jak estetyka uprawianego przez nią teatru okrucieństwa. Istotą dramatów Kane jest rozdarcie bohaterów, towarzyszący im dualizm stanów i pojęć: miłość/nienawiść, łaknienie/niezaspokojenie, sens/pustka. Dualizm ten w spektaklu "Tańcząc Sarę Kane" został przeniesiony w przestrzeń doświadczenia ciała. Zamiarem twórców było ukazanie niezwykłej zdolności ciała do trans