EN

29.09.2017 Wersja do druku

Warszawa. Tańcz jak u Piny

Jak spektakle z przeszłości i odkrycia dotyczące przyszłości można dziś wykorzystać w tańcu? Przekonamy się o tym od piątku podczas 16. edycji festiwalu Ciało Umysł.

Taniec to dziedzina, w której mało jest rejestracji, zdjęć, opisów spektakli tanecznych z poprzednich dekad. Istnieją metody, które pomagają zapisać choreografię, tak jak nuty zapisują muzykę, ale w świecie tańca współczesnego niewielu twórców się na to decyduje. Gdy więc chcemy wrócić do przedstawień sprzed lat, musimy się posiłkować pamięcią tych, którzy w nich tańczyli i oglądali je na żywo. Nowe życie starych przedstawień Ruth Childs zainteresowała się wczesnymi pracami swojej ciotki, słynnej amerykańskiej tancerki Lucindy Childs. Największe uznanie przyniosła jej przygotowana w 1976 roku z Robertem Wilsonem opera "Einstein on the beach", ale nie byłoby tego sukcesu, gdyby nie jej wcześniejsze eksperymenty. Wiatach 60. Lucinda Childs była jedną z założycielek nowojorskiej mekki tanecznej Judson Dance Theatre, która skupiała pokolenie postmodernistycznych twórców podchodzących do tańca radykalnie. Nie interesowała ich rozbuch

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Tańcz jak u Piny

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza nr 227 - Co Jest Grane

Autor:

Izabela Szymańska

Data:

29.09.2017

Festiwale