Pod takim hasłem rozpoczyna się realizacja pilotażowego projektu Fundacji Impact, którego celem jest upowszechnianie w Polsce brytyjskiej metody rozwoju widowni (audience development). Na bazie polskich doświadczeń zostaną stworzone podstawy teoretyczne do rozwoju widowni i promocji aktywnego uczestnictwa w kulturze.
Jaki jest cel projektu? Organizacje/instytucje kultury realizując swoje projekty bardzo często koncentrując się na wizji artystycznej zapominają o odbiorcach projektu. Standardowo prowadzone działania promocyjne, praca działów organizacji widowni (jeżeli istnieją) bez powiązania z potrzebami docelowej grupy odbiorców dla wielu jest regułą. Także w Polsce. "Jednym z najpoważniejszych wyzwań stojących przed organizatorami projektów artystycznych jest znalezienie równowagi pomiędzy dbałością o liczbę widzów, a jakością relacji z nimi." - twierdzi Agata Etmanowicz, współautorka projektu. Przygotowywanie projektów artystycznych ze świadomością ich odbiorców powinno być codzienną praktyką organizatorów, bez względu na to czy wydarzenie jest biletowane, czy nie. Jak traktować widza, żeby wracał, angażował się w działania organizacji, żeby za wydane pieniądze i zainwestowany czas otrzymał właściwą jakość? Na te i