Fundacja Impact oraz Narodowe Centrum Kultury zapraszają 7 listopada na spotkanie "Audience Development / Rozwój widowni - alternatywa dla edukacji kulturalnej czy nowoczesne upowszechnianie kultury?", które odbędzie się w ramach projektu "Sztuka dla widza - Koncepcja rozwoju widowni - konsultacje i przewodnik dla organizacji pozarządowych" oraz kampanii "Kultura się liczy!".
Czym jest audience development? Rozwój Widowni to marketing sztuki, który wychodzi daleko poza "sprzedaż wydarzeń". Ma za zadanie aktywizować społeczność wokół działań organizacji, budować relacje z publicznością, animować i rozwijać jej zainteresowania. W działaniach na rzecz Rozwoju Widowni chodzi więc o równoległe powiększanie widowni projektów i poznawanie jej potrzeb. Ważna jest zarówno dbałość o dotychczasową publiczność, jak i świadome docieranie do nowej. Sarah Boiling - wicedyrektor Audiences London (AL), instytucji wspierającej brytyjskie podmioty prowadzące działalność kulturalną w budowaniu szerokiej, stałej i zróżnicowanej publiczności. Sarah, obok swoich bieżących obowiązków, prowadzi i inicjuje liczne projekty, w tym ogólnokrajowy program banchmarkingowy dla Londyńskich galerii. Jest także profesjonalnym trenerem. Zanim rozpoczęła prace dla AL zajmował się m.in. marketingiem w Tate Gallery i the Barbican.