Tryb przeprowadzania konkursów wyłaniających kandydatów na stanowisko
dyrektora w samorządowych instytucjach kultury określa nowelizacja ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, którą w czwartek przyjął Sejm.
Za nowelą ustawy opowiedziało się 394 posłów, przeciw było 23, a 13 wstrzymało się od głosu. Nowela zmienia zasady przeprowadzania konkursów wyłaniających kandydatów na stanowisko dyrektora instytucji kultury w samorządowych instytucjach kultury. Zakłada ona, że organizator jeszcze przed ogłoszeniem konkursu podaje do publicznej wiadomości informację o takim zamiarze, zawierającą m.in. terminy rozpoczęcia i przewidywanego zakończenia postępowania konkursowego. Proponowane przepisy rozgraniczają zadania i obowiązki komisji konkursowej i organizatora wobec prawidłowo wyłonionego kandydata oraz doprecyzowują zakres obsługi komisji konkursowej przez organizatora. Projekt doprecyzowuje także dotychczasowy tryb przeprowadzania konkursów, m.in. jednoznacznie wskazując, że konkurs może być nierozstrzygnięty. Ponadto określa zasady udziału w komisji konkursowej w przypadku potencjalnego konfliktu interesów. "Członkiem komisji konkursowej nie m